Wat te doen bij burnout?

Ontdek de 5 belangrijkste stappen waarmee je direct grip krijgt op je herstel van overspanning of burnout

in de tijd dat jij thuis zit of op een wachtlijst staat voor hulp

Heb jij je ziek gemeld van werk?

Is de spanning van de afgelopen tijd nu toch echt te veel geworden?

Ondanks dat je nu tijd hebt om tot rust te komen, kan het zijn dat het maar niet lukt om die rust ook te vinden.
Waarschijnlijk voel je allerlei symptomen zoals vermoeidheid, prikkelbaarheid, angst of piekergedachten…

Het liefst wil je natuurlijk direct aan de slag met je herstel, maar waar begin je?

Om jou te helpen de eerste periode zo goed mogelijk door te komen en je alvast de juiste handvatten te geven om met je herstel bezig te zijn, heb ik De 5 belangrijkste stappen om jouw herstel van overspanning of burnout direct in gang te zetten, speciaal voor jou samengesteld.

Tijdelijk met gratis werkblad om focus te houden op dat wat jij dagelijks nodig hebt om vooruitgang te boeken

Vul de velden in en je ontvangt de stappen direct in je mailbox!

Het is mijn missie om jou de tools in handen te geven zodat jij zelf aan de slag kan met je herstel van opgelopen spanning.
En om niet afhankelijk te zijn van hulpverlening die:

Lang op zich laat wachten

Vaak alleen gericht is op mentale aanpak

Volgens vaste protocollen toegepast wordt en niet op maat, dus naar wat jij nodig hebt

Geen stabiele, voorspellende hulp is door de vele wissels tussen specialisten

Symptoom-gericht is en niet gericht is op duurzame vaardigheden

Gelimiteerd is, vanwege kosten en lange wachtlijsten

Niet gericht is op een langdurige relatie, waardoor je daarna niet terecht kan met vragen of een opfris-gesprek

Wat te doen bij burnout?

De eerste tijd overbruggen met een goed plan

Vanaf het moment dat je thuis komt te zitten door overspanning of burnout, breekt er een onzekere en (evengoed) stressvolle tijd aan. Je weet dat je het rustig aan zou moeten doen, maar dat is best lastig met alles wat er op je afkomt.

Waarschijnlijk kun je het niet laten om huishoudelijke taken, die je normaal gesproken verdeelde tussen jou en je partner, op je te nemen. Jij bent immers nu de hele dag thuis.

Daarnaast voel je misschien ook de plicht om ‘zo snel mogelijk’ weer aan het werk te gaan. Je hebt gesprekken met de bedrijfsarts, en je voelt druk omdat het je eigenlijk maar niet lukt om je beter te voelen.

Je hoofd en lijf kunnen zich aardig vullen met piekeren en schuldgevoelens. De dagen lijken uitzichtloos en je frustratie groeit omdat je maar geen verbetering voelt in je energie.

Menig cliënt die ik begeleid heeft het maar wat druk tijdens zijn of haar herstelperiode. Een logisch gevolg, maar zeker niet de beste manier om te herstellen!

Zou het jou helpen om een gericht plan te hebben, zodat je volledig aandacht kunt besteden aan wat je lichaam écht nodig heeft om te herstellen?

De 5 belangrijkste stappen om jouw herstel van overspanning of burnout direct in gang te zetten, vormen de basis van een gerichte aanpak zodat je jouw hersteltijd goed benut en waarmee je een lange zoektocht naar wat werkt en wat niet, voorkomt.

Tijdelijk met gratis werkblad
om focus te houden op dat wat jij
dagelijks nodig hebt om vooruitgang te boeken